utorok, apríl 23. - Béla (hu) - Vojtech (sk) 1 EUR = 0 HUF 13 °C
Mix

Dobyli Instagram

Instagram nie je miesto, kde uspejú len hollywoodske hviezdy, hudobné superstar a celebrity. Niekoľko úspešných instagramerov pochádza aj z Komárna.

Sociálne siete sú fenoménom posledných pár rokov. Do našich životov sa vryli už tak hlboko, že si stihli získali aj odporcov. Nič to ale nemení na fakte, že už v polovici minulého roka prekonal Instagram hranicu miliardy aktívnych užívateľov počas jedného mesiaca. A zatiaľ čo mnohých z nás sledujú len priatelia a rodina, na iných si kliknú desaťtisíce užívateľov. A niekoľko takých máme aj v Komárne.

Kto je influencer?

Influencer (z anglického slova influence = ovplyvňovať) je človek, ktorý dokáže za pomoci sociálnej siete ovplyvňovať tisíce ľudí, ktorí ho sledujú. Ukáže im, čo počas dňa robieva, aké produkty používa, čo nosí. Takýchto ľudí vyhľadávajú značky, ktoré ich používajú v nenútenej marketingovej kampani. Influencer nemusí hrať v reklame, často ani vymýšľať koncept, prostredníctvom ktorého by značku „predával“. Stačí, aby na fotke ukázal svoje tenisky značky „Ix“, alebo sa nalíči makeupom značky „Ypsilon“.

@andicsinger – 562 000 sledovateľov

Suverénne najväčší úspech na Instagrame má Komárňanka Andrea Csinger, ktorá ako fashion blogerka zverejňuje fotky najmä o móde. Sústredí sa pritom na jednoduché až minimalistické outfity. „S Instagramom som začala ešte keď nebol tak populárny, ako je teraz, takže kľúčové bolo aj časovanie. Okrem toho si potrpím na kvalite. S manželom pripravujeme kvalitný a zaujímavý obsah, ktorý sledujú fanúšikovia najmä na Slovensku, v Maďarsku a v Austrálii,“ približuje Komárňanka žijúca v austrálskom meste Sydney. Na začiatku to pre ňu bola len zábava a vôbec jej nenapadlo, že takto bude môcť šíriť povedomie o svojom mene a dokonca zarábať. „Odevné značky so mnou a mojím manželom spolupracujú veľmi rady. Produkty, ktoré propagujeme, sa obvykle veľmi rýchlo vypredajú,“ hovorí.

@teobelieves – 42 100 sledovateľov

Teo sa spolu s Andi Csinger odsťahoval z Komárna do Austrálie pred vyše siedmimi rokmi. Krátko na to sa v roku 2012 vzali a svoj život si odvtedy budujú v Sydney. Na svojom instagrame zverejňuje výlučne svoje fotografie s dôrazom na módu. Tak, ako Andi, aj Teo spolupracuje s viacerými odevnými značkami, ktorých outfity propaguje.

@aronthebassist – 124 000 sledovateľov

Najmladší člen nášho rebríčka má len osem rokov a pred pár dňami prekonal magickú hranicu stotisíc sledovateľov. Áron Hodek je mladý talentovaný hráč na base, ktorý svojím talentom učaroval mnohým v hudobnej brandži po celom svete. To je zjavné aj z fotiek, na ktorých Áron pózuje s hudobným velikánom Quincym Jonesom, alebo Jamareom Artisom, ktorý hrá v kapele Bruna Marsa.

@theycallmezuzu – 34 300 sledovateľov

Komárňanka Zuzana Gálová sa presťahovala do Sydney, kde začala nový život a prerazila v kreatívnom biznise, pričom sa spolu s priateľom venujú aj tvorbe vizuálneho obsahu pre firmy. A to je vidieť aj na jej instagramovom profile, kde nazbierala už viac ako 30 000 odberateľov. „Celé to začalo pred troma či štyrmi rokmi, keď som sa začala Instagramu viac venovať. V tom čase som už žila v Austrálii, kde bol veľmi populárny. Zdieľala som veci, ktoré ma bavia – lifestyle a módu so zameraním na minimalizmus. Instagram využívam aj na svoju prácu, mnohým sa páčia fotky, ktoré s priateľom robíme. Do veľkej miery je to vlastne aj naše portfólio,“ vysvetľuje s tým, že sa za influencerku nepovažuje. „Z času na čas ma oslovia firmy, ktoré mi za fotky ponúkajú produkt, prípadne finančnú odmenu. Samozrejme, to či súhlasím, záleží od značky, produktu a formy spolupráce,“ hovorí.

@viktor_vincze_ – 22 700 sledovateľov

Hoci Slováci poznajú skôr jeho menovca, Komárňan Viktor Vincze nepatrí medzi ľahké váhy slovenského Instagramu. Osobný fitnes tréner a motivátor zažil svoj instagramový boom vďaka fitnes receptom a článkom, ktoré pomáhali ľuďom vyhľadávajúcim zdravý životný štýl. „Nemám rád slovo influencer a ani sa zaňho nepovažujem. Som obyčajný človek, ktorý miluje čo robí. Pomáham ľuďom naživo, alebo prostredníctvom sociálnych sietí. Zdieľam s nimi svoje názory, tipy a podobne. Podarilo sa mi už zachrániť nejeden život, manželstvo, alebo psychické zdravie,“ prezrádza. Sociálne siete využíva najmä na propagáciu svojich služieb ako fitnes trénera, vďaka čomu sa mu darí zarábať aj na propagácii produktov. „Mám ale veľmi úzky okruh vecí, ktoré propagujem. Stránim sa akejkoľvek propagácie neznámych produktov či spoločností a tak to chcem aj nechať. Nebudem zapredaná ovca, čo propaguje zázračné tabletky na chudnutie či nezmyselné zoštíhľovacie gély,“ vysvetľuje.

@laurabaross – 19 200 sledovateľov

O Laure Baross sme písali minulý mesiac. Tá sa v New Yorku venuje interiérovému dizajnu a propagácii myšlienky Zero Waste. „Táto filozofia motivuje ľudí žiť tak, aby nemuseli vyhadzovať do smetí takmer nič. Namiesto toho by mali mať snahu prispôsobovať svoje potreby cieľu, ktorým je produkcia čo možno najmenšieho množstva odpadu,“ povedala nám pred mesiacom sympatická Komárňanka, ktorá okrem úsmevu ponúka na svojom Instagrame aj tipy a triky ako žiť s čo najmenším vplyvom na životné prostredie.

@oleenka13 – 18 100 sledovateľov

„Na Instagrame som už od samého vzniku aplikácie pre Android, čo bolo pred takmer siedmymi rokmi. Vtedy som tam ešte nemala ani jedného priateľa z Facebooku,“ spomína Oli Kolláriková, ktorá patrí k najsledovanejším Komárňanom na tejto sociálnej sieti. Ako vraví, vtedy sa ešte asi nikomu nesnívalo o takom boome bloggerov, influencerov, a vôbec o možnosti zarábať na sociálnych sieťach. „V tom čase sme si sledovateľov získavali vzájomnou propagáciou. volalo sa to shoutout, alebo sme si dávali ‚follow za follow‘,“ hovorí. Za tie roky sa jej na profile nazbieral dostatok sledujúcich na to, aby jej prichádzali ponuky na spoločné súťaže alebo recenzie produktov. „Nevenujem sa však blogovaniu, myslím si, že by som tým stratila veľkú časť svojho súkromia. Takto, keď pridám nejakú fotografiu s minimálnym popisom, nenarúša to môj osobný priestor. Nie som určite ani influencerka,“ je presvedčená. Aj napriek tomu jej denne pribudne 10 – 15 sledujúcich. „Práve preto si myslím, že najdôležitejšia je aktivita. Komentovať a likeovať posty aj neznámym a zároveň sa nezabúdať starať o svojich existujúcich sledovateľov. Spoluprácam som otvorená aj naďalej,“ uzatvára.

@sonija_hair – 17 500 sledovateľov

Soňa Mihaličková je krajšou polovicou manželského páru, ktorý tvorí so súčasným hráčom MBK Rieker COM-therm Komárno Sašom Jankovičom. A tiež tou úspešnejšou na poli instagramu. Playmate a kaderníčka si vybudovala fanúšikovskú základňu aj vďaka tomu, že ako kaderníčku ju navštevujú mediálne známe osobnosti a spolupracuje so známymi kaderníkmi ako sú Igor Novosad či Jirko Blatný.

 

(Tomáš Kottra)

FEL