Región 2015. 02. 27.

RegioJet prepravil viac ako 2 milióny ľudí

RegioJet prepravil medzo Komárnom a Bratislavou o 14% ľudí viac, prekročil už hranicu dvoch miliónov pasažierov. 

RegioJet vlani prepravil v ČR a na Slovensku 4,6 mil. ľudí Súkromná spoločnosť RegioJet na železničnej trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno vlani previezla 2,025 milióna ľudí, čo je medziročne o 249 tisíc, resp. o 14 % viac. BRATISLAVA 25. februára (SITA) – Súkromný vlakový dopravca RegioJet, a. s. v minulom roku prepravil v Českej republike a na Slovensku spolu 4,6 milióna cestujúcich. Na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno vlani spoločnosť previezla 2,025 milióna ľudí, čo je medziročne o 249 tisíc, resp. o 14 % viac. Zvýšenie počtu cestujúcich na tejto trase očakáva aj v tomto roku, informovala agentúru SITA Radka Šťávová, hovorkyňa spoločnosti Student Agency, ktorej súčasťou je RegioJet.

Spoločnosť prevádzkuje osobnú vlakovú dopravu medzi Bratislavou a Komárnom vo verejnom záujme od marca 2012 na základe zmluvy s ministerstvom dopravy. Odvtedy do konca roku 2014 na tejto trati prepravila celkovo 5,053 milióna pasažierov, z toho v neúplnom roku 2012 jej služby využilo 1,252 milióna ľudí a v roku 2013 ich bolo 1,776 milióna.

Na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno vlani spoločnosť previezla 2,025 milióna ľudí, čo je medziročne o 249 tisíc, resp. o 14 % viac.

Počet pasažierov vo vlakoch RegioJetu sa pravidelne zvyšuje v Česku od roku 2011 a na Slovensku od roku 2012. „V každom spoji cestuje priemerne 420 klientov a počet tých, ktorí využívajú žlté vlaky, každý týždeň rastie. V roku 2015 preto predpokladáme ďalší nárast počtu cestujúcich,“ uviedla Šťávová.

Expresné vlaky RegioJet jazdia z Prahy cez Žilinu do Košíc po predĺžení spojenia od 12. októbra 2014. „Zaznamenávame výrazný nárast počtu cestujúcich, ale ich presný počet nebudeme zverejňovať. Tieto údaje sú internými informáciami spoločnosti RegioJet,“ uviedla Šťávová. RegioJet od 14. decembra minulého roka prevádzkuje osobnú dopravu aj na hlavnej domácej trati Bratislava – Žilina – Košice. „Presný počet cestujúcich nebudeme vzhľadom na konkurenciu zverejňovať. Kvôli plošnému zavedeniu zliav pre cestujúcich na železnici je obsadenosť vlakov nižšia, než sme predpokladali,“ dodala.

Najväčšou investíciou RegioJetu na vlakových linkách Praha – Žilina – Košice a Bratislava – Žilina – Košice bude v roku 2015 nákup nových vagónov Astra. „V skúšobnej prevádzke na linke Praha – Žilina – Košice jazdí prvý vozeň Astra. Ďalších deväť vagónov nasadíme do prevádzky na tratiach v Českej a Slovenskej republike v priebehu roku 2015,“ priblížila Šťávová. Cena jedného vozňa presiahla 1 mil. eur.

Cieľom RegioJetu je v najbližších týždňoch odstrániť poruchy lokomotív Siemens Vectron. Tieto lokomotívy sú podľa dopravcu síce najmodernejšie v Európe, ale v štvorsystémovej verzii jazdia iba na Slovensku. Poruchovosť lokomotív by mal znížiť nový softvér. „Keď Siemens vychytá pôrodné problémy nového prototypu, veríme, že to budú najspoľahlivejšie lokomotívy na Slovensku,“ očakáva majiteľ Student Agency Radim Jančura. „Tieto lokomotívy majú podobne ako lietadlá záložné systémy, vďaka ktorým i v prípade poruchy dôjdu do cieľa,“ dodal. Jančura tvrdí, že po odstránení porúch lokomotív bude RegioJet najrýchlejší vlakový dopravca medzi Bratislavou a Košicami.