Mesto 2014. 07. 04.

PREČO najlepšie jazdí 4×4 od Subaru?

HĽADÁTE DIESEL S AUTOMATOM?
Pre prenos vysokého krútiaceho momentu motora Boxer Diesel a zároveň pre jemné a hladké radenie musela byť vyvinutá nová, odolnejšia a silnejšia prevodovka Lineartronic. Táto kombinácia umožňuje maximálne plynulé zrýchľovanie auta pri konštantných otáčkach motora. System si volí optimálny prevodový pomer, primeraný charakteru jazdy.

AKO PRACUJE SUBARU BOXER?
SUBARU BOXER MOTOR dokázal svoje schopnosti v automobilovej brandži počas niekoľkých desaťročí. Má kultivovanejší chod v porovnaní s inými motormi a vyznačuje sa výnimočnou aktivitou v celom rozsahu otáčok. Výsledkom je rovnomerný výkon a rýchla akcelerácia za každých podmienok.

Výhody motora SUBARU BOXER DIESEL:
• najtichší chod vo svojej triede
• vynikajúca spontánna reakcia
• vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach
• nízke emisie CO2
• nízka spotreba a hospodárnosť
• ľahká a kompaktná konštrukcia
• uloženie motora zabezpečuje nízke ťažisko
a lepšiu stabilitu

PÝTATE SA NA BEZPEČNOSŤ?Untitled-1
SUBARU dosahuje v crash testoch najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek ako jeden z mála výrobcov pri všetkých svojich modeloch. Do každého Subaru sú sériovo montované predné, bočné a hlavové airbagy, resp. kolenný airbag vodiča. Ďalšou súčasťou sériovej výbavy sú napínače bezpečnostných pásov a obmedzovače ich sily. Aktívne opierky hlavy na predných sedadlách sa pri náraze zozadu posunú dopredu, aby lepšie zachytili hlavu, čím sa znižuje efekt opakovaného nárazu hlavy a tiež nebezpečenstvo poranenia krčnej chrbtice. Výrobca sériovo montuje aj ISOFIX systém na upevnenie detskej sedačky priamo na rám vozidla.

AKO JE ZABEZPEČENÁ STABILITA?
VDC − Vehicle Dynamics Control System je sériovo montované elektronické riadenie dynamiky jazdy v každom vozidle Subaru. Systém priebežne kontroluje rôzne parametre jazdy prostredníctvom senzorov. Keď vozidlo v zákrute alebo pri spontánnom vyhýbacom manévri prekročí hranicu stability, zasiahne VDC systém znížením krútiaceho momentu a pribrzdením jednotlivých kolies tak, aby vozidlo stabilizoval.

AKÁ JE OVLÁDATEĽNOSŤ V TERÉNE?sub2
Pri svojich cestovateľských dobrodružstvách sa často cítite ako počas jazdy na horskej dráhe, no vďaka novému režimu X-Mode sa môžete spoľahnúť, že SUBARU FORESTER prekoná všetky prekážky. Moderná technológia umožňuje naplno využiť schopnosti symetrického pohonu všetkých štyroch kolies a dopĺňa ho o systém riadenia jazdy z kopca a vylepšený brzdný systém. Stačí stlačiť tlačidlo a nový režim X-Mode prevezme kontrolu nad riadením motora, prevodovky, pohonu všetkých štyroch kolies, bŕzd a ďalších súčastí vozidla, aby vám pomohol prekonať nepoddajné cesty, klzké povrchy i tie najstrmšie svahy. Hneď ako sa režim X-Mode aktivuje, systém riadenia jazdy z kopca automaticky pomáha udržiavať rýchlosť pri jazde dolu svahom. Vodič sa tak môže pokojne sústrediť na zvládnutie každej zákruty pri ceste nadol a brzdenie prenechá vozidlu.

ČO JE SYMMETRICAL AWD?
sub3SYMMETRICAL AWD je jedinečná technológia Subaru, patentovaná už v roku 1972. Výhody symetrického pohonu 4×4 v kombinácii s motorom typu BOXER:
• dokonalé vyváženie hmotnosti medzi pravou a ľavou stranou vozidla a tiež v pozdĺžnom smere
• stabilné schopnosti auta zaberať na všetkých povrchoch a pri akejkoľvek jazde

mariol