Mesto 2011. 05. 18.

EJK bude ľuďom odporúčať maďarsky 'hovoriace' obchody

„Bude to vlastne reklama zadarmo,“ tvrdia aktivisti.

Občianska iniciatíva Za lepšie Komárno (Egy Jobb Komáromért Polgári Kezdeményezés) chce motivovať obchodníko, aby sa ‚bili o zákazníkov‘ aj prostredníctvom jazyka. Cieľom má, „aby si v meste podľa možností každý dodávateľ, obchodník a úradník si ctil materinský jazyk majority obyvateľov mesta – maďarčinu.“

Aktivisti plánujú navštíviť komárňanské obchody a viesť s majiteľmi dialóg, nakoľko si vážia maďarského zákazníka. „Musíme si uvedomiť aj to, že peniaze sú naše a my sa rozhodujeme, kde ich minieme. Každý by samozrejme svoje financie minul radšej tam, kde kde sa ho snažia po každej stránke (aj jazykovej) obslúžiť a kde bojujú o jeho priazeň.“

O stave kampane bude iniciatíva bližšie informovať na svojej stránke, vyhlásila tiež súťaž, ktorá by mala určiť, ako sa bude akcia volať, aké logo bude obsahovať a tiež, akým bannerom bude kampaň propagovať. Aktivisti plánujú rozdávať samolepky na exteriér tých obchodov a podnikov, ktoré sa do kampane zapoja. Aj o ich grafickom dizajne sa rozhodne v súťaži a následnom hlasovaní.

 

EJK