Máte problém dostať sa k lekárovi? MEDCom s.r.o. v Komárne je už 17 rokov spoľahlivým partnerom pri preprave pacientov
Bez ohľadu na to, ako veľmi sa snažíme chrániť svoje zdravie, z času na čas je nevyhnutné navštíviť praktického lekára alebo špecialistu. Čo v takom prípade, ak z nejakého dôvodu je pre nás problém dostať sa k lekárovi? Odborníci tvrdia, že prvou a zároveň najdôležitejšou vecou je byť informovaný o možnostiach prepravy pacientov, a ak je to potrebné, odvážiť sa ich využiť.
Po Slovensku sa pohybujú desiatky spoločností, ktoré pomáhajú v tejto oblasti, ale obyvatelia Komárna majú to šťastie, že majú vo svojom meste jednu z najväčších spoločností na prepravu pacientov na Slovensku. So sídlom v Komárne, MEDCom s.r.o. bola založená pred 18 rokmi v roku 2002. Stále funguje ako rodinný podnik. Hoci od roku 2018 prevádzkujú už aj detskú pohotovosť v Komárne a regionálnu lekársku kanceláriu, väčšina ich činnosti sa naďalej vykonáva v oblasti prepravy pacientov, najmä v okresoch Komárna, Nových Zámkov a Šale, s celkovým počtom 27 sanitiek.
Čo presne avšak zahrňuje transport pacientov, ako prebieha a ako ho môžeme využiť?
Vďaka zákonu, ktorý nadobúda účinnosť 1. januára, sa preprava pacientov vrátila do zdravotnej starostlivosti potom, čo bola definovaná ako starostlivosť o pacientov. Je to právna zmena, ale má tiež vplyv na prax: „Nový zákon zmenil vybavenie sanitiek, čo nám umožnilo poskytovať kvalitnejšiu starostlivosť ako kedykoľvek predtým. Preprava pacientov zahŕňa cestu medzi domovom a zdravotníckym zariadením alebo medzi jednotlivými zdravotníckymi zariadeniami. Služba je dostupná pre pacientov, ktorí potrebujú prepravu, ale ktorých stav si nevyžaduje záchrannú službu. V praxi to vyzerá tak, že lekár bude posudzovať, kto je spôsobilý na prepravu sanitkou,“ uviedla Ing. Lívia Banai-Tóth, majiteľka MEDCom-u.
Ako pacient si však treba pamätať možnosť takejto služby a v prípade takejto potreby sa obrátiť na svojho lekára. Pacienti sa však nemusia obávať, že by ich poisťovňa nepreplácala takéto služby, nakoľko MEDCom ako jediná v okrese uzavrela zmluvu so všetkými 3 zdravotnými poisťovňami. O vybavenie odvozu môžeme požiadať aj po tom, ako lekár vydá žiadosť, ale ak si osud vezmeme do vlastných rúk, môžete sa u prepravcu pacienta prihlásiť v niekoľkých jednoduchých krokoch:
„Naša dispečerská služba má výbornú dostupnosť, možno v najlepšej časti mesta, v úplne prvej budove nemocnice. Žiadosť je možné podať osobne a pacientovi sme k dispozícii telefonicky 24 hodín denne. V takom prípade stačí nadiktovať niekoľko informácií a vyplnenú žiadosť bude potrebné predložiť až pri použití služby,“ dodal Attila Farkas, generálny riaditeľ spoločnosti MEDCom.
Harmonogram je potom zostavený na základe prichádzajúcich žiadostí a hovorov. „Celý harmonogram je dokončený až do poludnia v predchádzajúci deň, pretože plánujeme aj prepravu pacientov. Následne sú pacienti telefonicky informovaní o presnom čase príchodu sanitky, ktorá potom vezme pacienta k dverám a po vyšetrení dopraví pacienta domov. Všetci naši záchranári sú monitorovaní pomocou GPS. Spolupracujeme s 27 sanitkami a 32 vodičmi v okresoch Komárno, Nové Zámky a Šaľa. Keďže však naša prevádzková licencia platí pre celé Slovensko, berieme našich pacientov denne do Bratislavy a ďalších národných ústavov. V minulom roku sme vykonali celkom 62 864 prepravných ciest, čo je pekné číslo. Sme hrdí na to, že sme počas 17 rokov našej práce nemali žiadne väčšie problémy, čo môže byť spôsobené tým, že zdravotné poisťovne s nami uzavreli prvotriednu zmluvu,“ uviedol Attila Farkas.
Ak teda máte vy, váš rodinný príslušník alebo známy, problém dostať sa k lekárovi alebo k zdravotníckemu zariadeniu, môžete požiadať o prepravu pacientov. Ak potrebujete ďalšie informácie o preprave pacientov, obráťte sa na svojho praktického lekára alebo všeobecného lekára alebo osobne kontaktujte spoločnosť MEDCom na ulici Meďerčská 27A v Komárne alebo zavolajte na telefónne čísla 035/7704 000 a +421 915 745 486.