Mário Csente v Prešove havaroval, musel odstúpiť zo štvrtého miesta
Subaru Komárno Rally Team sa na štart postavil napriek plánom iba s jednou posádkou. Mário Csente s Petrom Těšínskym predviedli veľmi pekný výkon, ktorý však skončil haváriou v šiestej rýchlostnej skúške.
Pred štartom XXI. Rally Prešov sme vás informovali o tom, že Subaru Komárno Rally Team bude na tomto podujatí reprezentovať dvojica posádok. Na štart sa postavila však iba jedna z nich, Mário Csente s Petrom Těšínskym. V prípade druhej posádky Tibor Cserhalmi – Marek Omelka sa tak nestalo po tom, čo im zahraničný dodávateľ nedoviezol do Prešova súťažné vozidlo.
Mário s Petrom po druhom mieste v triede na Miskolc Rally, ale aj odstúpení z druhej etapy spomínaného podujatia prišli do Prešova v dobrej nálade. Ich Subaru Impreza WRX STi bolo perfektne pripravené a slovensko-česká posádka sa už nevedela dočkať ostrého štartu.
V prvom teste síce po prebrzdení jednej z početných zákrut mestského okruhu síce stratili približne osem sekúnd, ale ani táto nepríjemnosť im úsmev z tvárí nezobrala. Na ďalších rýchlostných skúškach si všetko vynahradili a postupne sa prepracovali z tretieho miesta v triede 3 až na vedúcu pozíciu, ktorá im patrila po piatom teste. Zároveň, v absolútnom poradí figurovala posádka Subaru Komárno Rally Teamu po piatich rýchlostných skúškach na štvrtom mieste.
Prišiel však šiesty test, ktorí Mário s Petrom ukončili haváriou. „Pred súťažou bolo všetko super. Nad Prešovom sa prevaľovali mraky a ja som sa nevedel rozhodnúť aké pneumatiky zvoliť do prvej sekcie. Nakoniec som sa rozhodol pre slicky dvadsiatky, čo sa nakoniec ukázalo ako nie celkom správna voľba, keďže už na druhom teste nás zastihol dážď. Dalo sa to však vydržať a aj keď to strašne šmýkalo, bezpečne sme absolvovali prvú sekciu súťaže. V tomto momente sme figurovali na ôsmom mieste absolútne a treťom v triede.
Po návšteve servisnej zóny sme už správne obuli, čo sa samozrejme okamžite odzrkadlilo aj na dosahovaných časoch a my sme stúpali smerom hore nielen v triede, ale aj celkovom poradí. V šiestej rýchlostnej skúške, približne päťsto metrov pred cieľom som to však poslal do jednej zo zákrut trochu rýchlejšie ako som mal, nakoplo mi zadok auta, ten dopadol na šotolinu, ktorá nás samozrejme hneď roztočila. Trafili sme jeden strom a ten nás následne poslal do lesa medzi ďalšie. Našťastie sa to obišlo bez akéhokoľvek zranenia.
Samozrejme, pokračovať v súťaži sa už nedalo, tak sme museli odstúpiť. Mrzí ma to o to viac, že ak sa dobre pamätám, ešte nikdy som nebol na štvrtom mieste absolútneho poradia po dvoch tretinách rally. Našťastie po rozobraní doma sme zistili, že na našom Subaru nie je nič vážne poškodené a odniesli si to iba plechy. Tie vymeníme a budeme sa pripravovať na Rally Lubeník,“ opísal celý prešovský príbeh Mário Csente.
(zdroj: Miro Majláth, foto: Subaru Komárno Rally Team)