Komárno je spolu s Košicami najúspešnejším mestom v histórií projektu Žihadielko
Obyvatelia Komárna opäť potvrdili, že ak sa ľudia spoja pre dobrú vec, môžu dosiahnuť veľa a dokonca svoj úspech aj zopakovať. V unikátnej súťaži spoločnosti Lidl Slovenská republika o ihriská Žihadielka uspeli trikrát za sebou. Tretie detské ihrisko si síce Komárňania vyhlasovali ešte v roku 2020, pre pandemickú situáciu však bolo možné postaviť a odovzdať ho do užívania až teraz.
„Žihadielko je projekt, ktorý cele roky spájal komunity a vytváral vzťahy. Verím, že to bude platiť aj dlho po slávnostnom otvorení posledného, päťdesiateho ihriska. Včielka Maja a jej kamaráti sú obľúbenou súčasťou mnohých slovenských miest. Žihadielko totiž podporuje spoločné, aktívne a bezpečné trávenie času detí s ich rodičmi, starými rodičmi, súrodencami, priateľmi,“ povedal Matúš Gála, generálny riaditeľ diskontného reťazca.
Komunitný rozmer projektu vyzdvihol aj primátor Komárna Béla Keszegh: „Komárno je jedno z mála miest, kde sa vďaka zomknutiu obyvateľov podarila majstrovská trojka, síce kvôli koronavírusu s malým omeškaním, no napriek tomu už bude odovzdané do užívania tretie ihrisko Žihadielko. Z doterajších skúseností vieme, že zriadené ihrisko vo veľkej miere prispieva aj k ďalšiemu rozvoju svojho okolia. Myslím si, že to bola zo strany spoločnosti Lidl skvelá iniciatíva, ktorá nielenže odzrkadľuje ich spoločenskú zodpovednosť, ale poukazuje aj na ich prorodinný prístup. V dnešnom svete, kedy často dochádza k polarizácii spoločnosti, nabáda komunity na silnú spoluprácu. Komárňanským deťom želám mnoho veselých chvíľ.“
Počas šiestich týždňov odovzdali ľudia na webe www.zihadielko.sk rekordných viac ako 9 000 000 hlasov. Okrem Komárna uspeli aj dve košické mestské časti – Nad Jazerom a Sídlisko Ťahanovce, Kolárovo, Rožňava, Hnúšťa, Tisovec, Topoľčany, Šurany, Komárno a Dunajská Streda. Výsledky hlasovania zverejnil Lidl, organizátor súťaže, tradične po notárskom overení. Diskont oslovil s ponukou uchádzať sa o hlasy verejnosti široký okruh miest a obcí. Zúčastniť sa mohlo celkovo 179 lokalít, záujem prejavilo 93 z nich. Všetci desiati víťazi z aktuálneho ročníka získali viac ako 500 000 hlasov. Hodnota každého ihriska je 87 000 €, čo v súčte všetkých ročníkov znamená výslednú sumu 4,35 milióna eur.
Ihrisko Žihadielko je určené pre deti od 3 do 12 rokov. Jeho rozmer je 16 x 20 m a nachádza sa na ňom osem herných prvkov. Deti sa budú môcť zahrať na dvoch hradoch, pieskovisku, kolotoči, hojdačkách či prevažovadlách. Všetky herné prvky sa nesú vo veselých a hravých motívoch s Včielky Maje a jej kamarátov. Samozrejmosťou sú aj lavičky, stojan na bicykle, či odpadkové koše. Projekt podporila spoločnosť Lidl Slovenská republika, v.o.s. z 2% dane prostredníctvom Nadačného fondu Lidl v Nadácii Pontis.
Zdroj: Lidl