Mesto 2014. 10. 31.

Nezabudnuteľné Nemecko

Gymnázium Ľ.J.Šuleka v Komárne má už 10 rokov partnerské vzťahy s gymnáziom z nemeckého Waldkraiburgu, ktorý leží neďaleko Mníchova. Každoročne sa uskutočňujú výmenné pobyty, na jar počas Komárňanských dní trávia pekné chvíle nemeckí pedagógovia a študenti v našom meste a na jeseň cestujú naši žiaci do Nemecka.

Tak to bolo aj v tomto roku.  V dňoch 7. – 12. októbra 2014 sa skupina žiakov gymnázia Ľ. J. Šuleka v Komárne  zúčastnila na výmennom pobyte v nemeckom mestečku Waldkraiburg. Cieľom pobytu bolo spoznávanie nemeckej kultúry, praktické využívanie nemeckého jazyka a vytváranie si nových priateľstiev.

Po 7-hodinovej ceste vlakom sme  vystúpili na stanici v Mühldorfe, kde nás čakali naši nemeckí kamaráti s rodičmi.  Na večeru nás všetkých pozvali do ázijskej reštaurácie, kde neustále rozhovory a neutíchajúci smiech sprevádzali celý večer.

Na druhý deň nás srdečne privítal riaditeľ gymnázia vo Waldkraiburgu  pán Joachim Hellwig a previedol nás po  škole. Neskôr sme navštívili mesto Landshut, známe najmä svojím stredovekým hradom Trausnitz. Po prehliadke hradu sme sa prešli po rušných uličkách mestečka a deň sme ukončili v cukrárni pri vynikajúcej horúcej čokoláde.

Stredu sme strávili pri krásnom jazere Chiemsee. Loď nás na vlnách jazera vzala až k ostrovu, na ktorom bol postavený čarovný zámok bavorského kráľa Ľudovíta II., ktorý bol  i s  jeho záhradami postavený podľa francúzskeho zámku vo Versailles.

Každý deň sme začali vo Waldkraiburg-skom gymnáziu  a mali sme možnosť vidieť prácu študentov i učiteľov  na rôznych vyučovacích hodinách. Mali sme postarané o športovú zábavu v podobe bowlingu, kde sa nám podarilo zvíťaziť nad našimi hostiteľmi. Večer sme sa všetci stretli na grilovačke. Ochutnali sme rôzne bavorské špeciality, napríklad typický Bratwurst, čiže bielu klobásu.

Ďalší deň sme navštívíli  Mníchov, v ktorom nám naši nemeckí priatelia  ukázali množstvo úžasných miest, napr.  olympijský štadión z roku 1972, múzeum BMW,  či obrovskú vežu, z ktorej bol výhľad na celé mesto Mníchov a neďaleké Alpy. Metrom sme sa presunuli do centra Mníchova na Marienplatz, ktorému dominuje  krásna radnica a  mnoho iných historických budov. Zúčastnili sme sa aj  na typickej bavorskej zábave so  živou hudbou, kde  ľudia  v tradičnom oblečení tancovali a hodovali.

V nedeľu ráno sme sa  so slzami v očiach lúčili s našimi rodinami, ktoré nás pred niekoľkými dňami prijali s otvorenou náručou.

Na tomto výmennom pobyte organizovanom našou školou som sa zúčastnila už druhýkrát a je to pre mňa nezabudnuteľný a  neopakovateľný zážitok. Niektoré veci sa nedajú naučiť v škole, treba ísť a zažiť Nemecko na vlastnej koži. Túto možnosť ponúka práve tento výmenný pobyt s nemeckým gymnáziom vo Waldkraiburgu a ja si to určite na budúci rok opäť nenechám ujsť.

(Gabriela Krišková, študentka 3.A)