Región 2019. 02. 13.

Od 18. februára sa na trati Bratislava – Komárno postupne navýši kapacita vlakov

Na trati Bratislava – Komárno sa od pondelka 18. februára postupne navýši kapacita vlakov RegioJet. V rannej špičke by tak mali pribudnúť desiatky miest na sedenie. Uviedol to v utorok po kontrolnej jazde na tejto trati minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Ide o výsledok rokovaní rezortu dopravy so súkromným dopravcom. Obe strany sa zároveň dohodli na ďalších krokoch, ktorých cieľom je nasadenie poschodových vlakov.

„Konkrétne hovoríme o navýšení v priemere o 100 miest v najvyťaženejších vlakoch. Hlavné je, že sme dosiahli výsledok, ako sme sľúbili, a v našej snahe zabezpečiť ľuďom komfort a bezpečné cestovanie budeme pokračovať aj naďalej,“ priblížil Érsek.

Súkromný dopravca po dohode s Ministerstvom dopravy a výstavby (MDV) SR nasadí do zrýchleného vlaku na trati z Komárna, respektíve Dunajskej Stredy, do Bratislavy súpravu z rýchlikových vozňov a navýši aj kapacitu ďalších osobných vlakov v špičke.

Avizované poschodové vlaky budú podľa slov ministra dopravy nasadzované postupne v ďalšom kroku, hneď ako dôjde k uzatvoreniu zmluvy o ich odkúpení od nemeckých železníc a vozne získajú technickú licenciu na prevádzku na Slovensku. Tieto vlaky by mali byť nasadené na prelome mája – júna. Obidve strany tak podľa Érseka našli riešenie, ktoré postupne umožní v konečnej fáze zvýšiť v najvyťaženejších vlakoch počet miest na sedenie o 100 až 150.

RegioJet sa podľa hovorcu spoločnosti Aleša Ondrůja snažil prísť s riešením, ktoré umožní čo najrýchlejšie navýšiť kapacity spojov v špičke. „Trať Bratislava – Komárno predstavuje z hľadiska nárastu počtu cestujúcich európsky unikát a prevádzka na tejto trati je hustotou spojenia – cez výrazné kapacitné limity – už teraz obdobná ako na mestských železniciach typu S-Bahn v Nemecku či Rakúsku,“ dodal Ondrůj.

Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava – Komárno takmer zdvojnásobil a v porovnaní s predchádzajúcim rokom narástol iba v roku 2018 počet cestujúcich o milión. Situáciu na trati však komplikuje fakt, že ide o jednokoľajnú trať, kde treba zabezpečiť priepustnosť všetkých už existujúcich vlakových súprav.

(tasr)