Power fest – 1. mája na Slovakia Ringu
Nadšenci drag racingu si musia udržať na uzde svoje kone pod kapotami do 1.mája, kedy sa na Slovakia Ringu otvorí sezóna oficiálneho šampionátu, ktorú tradične usporiada už desiaty rok Slovenská šprintérska asociácia. Promotér vypísal seriál tradične v troch základných kategóriách – Autá Street, Autá Profi a Motocykle, ktoré sa následne delia na objemové triedy.
Úvodný závod ročníka 2014 sa bude niesť vo veľkom štýle, totiž okrem prvého kola domáceho majstrovstva sa tu bude jazdiť aj v poradí druhý pretek maďarského seriálu, čo je garanciou účasti extrémnych strojov aj od našich južných susedov. Na cieľovej rovinke zaburáca okrem iných aj najrýchlejší dragster strednej Európy – Chevrolet Camaro Z28 „Dragacs“, disponujúci výkonom až 2600 konských síl!
Náš okruh pri Orechovej Potôni nebude ale 1.mája hlasný len od revu extrémne vyladených špeciálov stavaných na štvrťmíľu, ale aj od nadupaných zadokoliek schopných kresliť v kontrolovanom šmyku dlhé gumové čiary po asfalte v poriadnom kúdole bieleho dymu. Paralelne so šprintami tu bude prebiehať medzinárodný driftérsky závod, v ktorom si slovenská špička zmeria sily s početnou skupinou strojov z okolitých krajín upravených na jazdu bokom.
Závod v driftingu bude zaradený do maďarského šampionátu a tiež do novej slovenskej, profesionálnej série ST Drift Slovakia. Na preteku sa zúčastnia všetci poprední domáci jazdci a množstvo kurióznych a nadupaných zadokoliek z Maďarska. Podľa priebežných ohlasov by sa preteku malo zúčastniť až do 40 posádok!
Okrem populárnych dynamických disciplín sa v rámci Power festu v paddocku okruhu bude tradične konať aj statická prehliadka vyladených vozidiel, takže si na svoje prídu i fanúšikovia tuningu zameraného na styling. Slovakia Ring ponúkne dočasný domov počas 1.kola seriálu Tuning battle 2014 tým najprofesionálnejšie vyladeným autám zo Slovenska, Čiech i Poľska, kompozíciu ktorých dotvoria už len krásne modelky a takisto kultové, japonské vozy so šiestimi hviezdami v znaku. Usporiada sa tu totiž i oficiálny zraz Subaru, takže núdza o staršie i najnovšie výkonné štvorkolky s agregátmi boxer tu veru núdza nebude.
Dôležitou informáciou pre divákov je fakt, že bude pre nich okrem tribún a paddocku sprístupnená i boxová ulička a depo na trati, takže si vôňu spálených pneumatík a pohľady supervýkonných strojov vychutnajú z tesnej blízkosti.