Blog 2011. 07. 03.

REKLAMA: 10(+2) najlepších reklám minulého roku – časť druhá

Najsledovanejšia udalosť roka vo svete reklám je už minulosťou a prostredníctvom výberu nominovaných reklamných a marketingových spotov sme mali aj my tú možnosť zhliadnuť to najlepšie, čo sa v reklame za rok 2010 ukuchtilo.

Druhú polovicu skvelých kúskov zo sveta reklám by som jedným slovom nazval ŠOKUJÚCA! Niektoré pre zvrátenú myšlienku, iné pre násilný obsah. No nedá sa lepšie zapôsobiť na diváka, ako ho šokovať a to kvitujem hlavne v prípadoch, kedy nejde o snahu predať tovar, alebo službu, ale myšlienku. Angličtina je znova nutná.

6 – It Rarely Stops – Domestic Violence PSA
Z našich zemepisných šírok poznáme heslá typu ‚Každá piata žena je týraná.‘  Tie by mali priniesť nejaký odmietavý postoj k násiliu, no jediné, čo vyvolali, je odozva typu ‚Každá piata žena je týraná. No nie je to málo?‘ Nejde pritom vôbec o ľahkú tému a z kampane, ktorú vám teraz ukážem, by si žarty robil len málokto. It Rarely Stops (Málokedy to prestane) je dokonalá reklama na vážnu myšlienku a je nutné vidieť ju viackrát.

7 – David & Glen – Make Homosexuals Marry
Nuž. Všetci homofóbni jedinci by mali zbystriť pozornosť. V Kalifornii sa totiž môžu gayovia a lesbičky sobášiť. Prispela k tomu určite aj táto reklama, ktorá vám názorne ukáže, prečo by ste mali chcieť povoliť takéto zväzky, aj keď ste presvedčení o tom, že ide o niečo choré. Nech si len vyskúšajú manželstvo! Tak ako my ostatní! A potom uvidia …

8 – Eat ‚Em Like a Junk Food – Baby Carrots
V tomto prípade nejde ani tak o šokujúce video, ako o šokujúci produkt, ktorý by sa raz možno mohol dostať aj ku nám – Baby mrkva, alebo mladá mrkva predávaná vo vákuovom balení pripomínajúcom lupienky, chrumky, alebo inú nezdravú ‚stravu‘ k večernej pohode pri televízore. Toto je niečo, čo podporujem, aj keď tu je samotný produkt zaujímavejší, ako reklama…

9 – They’d Love To Meet You – Drive Dry
Táto reklama ma naozaj rozosmiala. Krásna myšlienka, Ukážte ľuďom niekoľko láskyplne vyzerajúcich ľudí, ktorí sa s vami chcú stretnúť a ‚balia vás‘ na heslá typu ‚Tieto ruky ťa nikdy nenechajú odísť.‚ Nuž, áno. Oddnes si dvakrát rozmyslíte, či budete šoférovať opití … Bohužiaľ sú videá blokované voči vkladaniu. Tak si kliknite na tento link 😉
http://www.youtube.com/watch?v=OG-guOWXcpw

10 – Mayhem Is Coming – Allstate Insurance
Na záver som si nechal to najlepšie z najlepších. Úžasná myšlienka a kreativita doplnená skvelým hereckým výkonom ‚pána Pohromy‘. Dean Winters spravil v sérii reklám na poistenie auta naozaj skvelý kus práce a od jeleňa, cez teenagerku, hráča amerického futbalu až po satelit zahral všetko s bravúrnym xychtom maximálneho hajzla. Patrí mu moje uznanie, tak ako tvorcom tejto reklamnej kampane. Vybral som preto DVE videá, ktoré vás s určitosťou pobavia, no nebojte sa hľadať ďalšie, pretože pred takouto katastrofou vás ochráni jedine …

BONUS – Imported From Detroid – Chrysler
Určite ste už počuli o americkom športovom sviatku menom Super Bowl. Je to síce len jeden športový zápas, ale zároveň najsledovanejšia udalosť roka. Stalo sa pekným pravidlom, že najdrahší reklamný čas v roku sa využíva naozaj tvorivo a reklamy odvysielané počas prestávok stoja za to. Do finálnej nominácie sa dostala práve táto a hoci nie je šokujúca, ani agresívna, musel som vám ju ukázať!

TEXT: Tomáš Kottra