Blog 2011. 06. 26.

REKLAMA: 10(+2) najlepších reklám minulého roku – časť prvá

Najsledovanejšia udalosť roka vo svete reklám je už minulosťou a prostredníctvom výberu nominovaných reklamných a marketingových spotov sme mali aj my tú možnosť zhliadnuť to najlepšie, čo sa v reklame za rok 2010 ukuchtilo.

Ja som sa rozhodol vám vybrať 10(+2) naj reklám podľa môjho gusta najprv z pohľadu zábavnosti a potom také, ktoré spadajú do kategórie šokujúce. Prvú polovicu vám ukážem dnes, druhú o týždeň, opäť v nedeľu. Angličtina je v niektorých prípadoch nutná.

1 – The Force – Volkswagen
Na úvod som vybral reklamu, ktorú sme mali možnosť vidieť aj tu u nás. Skvelý nápad s Darthom Vaderom v pidi-veľkosti, ktorý smutne chodí po baraku a snaží sa ‚temnou stránkou sily‘ ohýbať realitu vo svoj prospech, je doplnený autentickým hereckým prejavom zlého mužíčka.

2 – Slow motion – Carlton Draught
Dlhšia, nie televízna, verzia na austrálsky ležiak Carlton Draught je ukážkou  toho, čo všetko sa v takej krčme, krčmičke, či pube môže pokaziť v priebehu niekoľkých sekúnd. Okrem parádnych spomalených záberov ma zaujal aj hudobný podmaz s naozaj originálnym textom. Ak by som toto reklamné video mal nazvať jediným slovom, bolo by EPICKÉ!

3 – Exchange Student – FedEx
Doručovateľská služba FedEx, na Slovensku známa hlavne z filmov spoza mora, priniesla zaujímavú a vtipnú myšlienku, ktorú ale prevedenie nedotiahlo k dokonalosti. Scenáristi si dali záležať na svojej časti a napriek všetkému vzniklo jedno z nominovaných videí o študentovi na výmennom pobyte, ktorý ním ani nie je …

4 – Lucky Dog – New Zealand Lotteries
Dojemný a smutný príbeh o silnom psíkovi prekonávajúcom diaľku sveta, aby sa vrátil k svojmu pánovi aj spolu s výherným tiketom. Veľmi pekne spracované. 😉

5 – It’s in Our Nature – Shangri-La
Ak vás nedojala predchádzajúca snímka, táto tak určite spraví. Sieť hotelov a rezortov Shangri-La stavila na myšlienku: „Nie je väčší prejav pohostinnosti, ako prijať cudzinca ako svojho vlastného.“ Táto reklama sa vás naozaj dotkne. Tu som vybral kratšiu verziu, ktorá je ale svojou výpoveďou dostatočná.

BONUS – Royal Wedding – T-Mobile
Ako záverečný ‚plus jedna‘ bonus som vybral zábavnú verziu kráľovskej svadby, ktorú pripravil T-Mobile. Pri skúmaní, hľadaní a porovnávaní jeho reklám a marketingových akcii mi vŕta v hlave, prečo sú iba na Slovensku také retardované reklamy na produkty a aktivity tohto nadnárodného operátora. BTW – pri Camille som si nebol istý, či ozaj ide o dvojníčku. 🙂

TEXT: Tomáš Kottra