Šport 2011. 05. 20.

Rally teamu z Komárna sa lepí smola na päty

Mário Csente sa len ťažko zbavuje technických porúch, no verí v zlepšenie.


Na prvý pretek novej sezóny sa s novým autom veľmi tešil celý JMP racing team. Minulá, nie veľmi úspešná sezóna, nenaplnila očakávania a ambície teamu, a tak padlo veľké rozhodnutie – zmeniť techniku. Keďže ale SUBARU bolo, je a bude „srdcovka“ a navyše Mário Csente otvoril koncom roku 2010 predajňu SUBARU – Mariol KN s.r.o. v Komárne, rozhodnutie, ktorým smerom sa začať obzerať bolo jednoduché. Počas zimnej sezóny teda JMP zainvestovalo do novučičkého SUBARU, a t

ak sa začiatkom roka začal rodiť nový závodný špeciál tento krát v bielej farbe. „Pri prerábke z „holého“ SUBARU na súťažné vozidlo sa team rozhodol spoľahnúť na maďarský HADIK R.T., ktorí majú so SUBARU dlhoročné skúsenosti, a spolupráca s Hadikovcami sa nám už osvedčila,“ hovorí Mário Csente.

Termín Eger rally sa nezadržateľne blížil a Máriovi vznikol ďalší, už klasický problém – spolujazdec. V druhej polovici minuloročnej sezóny si Mário zvykal na nového navigátora, ktorého si zapožičal z posádky Hadik – Juhász, s ktorým sa veľmi dobre zžil. Táto posádka bola známa aj na slovenských tratiach ale odpolovice sezóny sa rozhodla štartovať len na domácich podujatiach, a tak bol navigátor István Juhász k dispozícii Máriovi. „S Istvánom sme si sadli. Dobre nám to klapalo, no  s maďarským kalendárom sa tento rok navzájom prekrývajú až 4 podujatia (Eger, Prešov, Lubeník, Rzesow), takže som musel hľadať inú alternatívu.“

Voľba padla na Jula Lapdavského, ktorý bol prihlásený s bratom na Eger, ale z technických príčin sa museli ospravedlniť, a tak si mohol sadnúť k Máriovi. „A bola to dobrá voľba, som s ním spokojný,“

Smolný Prešov
S veľkými očakávaniami sa team z južného Slovenska tešil na 18. Ročník Rally Prešov, na ktorý si po skvelých „sekundových“ súbojoch s Radom Moznerom spravil chuť už v Egeri. Tento krát sa nič nenechalo na náhodu, a tak sa v mesačnej pauze testovalo, trénovalo a tak Mário Csente odchádzal do metropoly Šariša s veľkými očakávaniami. Zoznam prihlásených napovedal o skvelom obsadení, a tak sa naozaj bolo na čo tešiť. Po dobrých skúsenostiach z Egeru siahol Mário opäť po spolujazdcovi julov Lapdavskom, s ktorým si v Egeri sadli.

„Počas písania trate bolo všetko v pohode, aj keď sme si už na Slovensku odvykli písať na ‚tri prejazdy‘ všetko sme mali napísané dobre a mali sme z toho fakt dobrý pocit. Krátko pred štartom sme našli trochu času na krátky test, zaskočilo ma však že prevodové stupne sa radia podstatne ťažšie ako by sa mali. Už pri prvej RS Borsučí potok, ktorá bola podľa mňa rozhodujúca – dalo sa na nej vyhrať aj prehrať. Celú súťaž mi pri každej jednej ostrejšej zákrute a radení dvojky radilo štvorku, ale stále som veril, že to nejako zvládnem do servisu. Rozpis sedel fakt dobre, a tak som na to, že by som musel skončiť ani nepomyslel,“ spomína Mário Csente

RS2 Kanovský potok opäť veľmi pekná rýchlostná skúška, ale neposlušná prevodovka radosť zo súťaže teamu z Komárna kazila. „Na RS3 Bystrá som sa asi tešil najviac, ale asi v polovici rýchlostnej skúšky naša prevodovka zahlásila koniec.“ Až po vystúpení z auta si dokonca všimli, že utŕžili dokonca aj defekt. Ako sa ukázalo táto RS bola v konečnom dôsledku ‚zabijákom‘ pneumatík.

Nasleduje Tribeč
„Mrzí ma, že sme prišli o veľmi cenné body, ktoré nám možno budú chýbať a hlavne, že sme si poriadne nezajazdili na tejto veľmi peknej súťaži. Ďakujem organizátorom za perfektne pripravenú súťaž, a samozrejme sponzorom a fanúšikom, bez ktorých by sme neboli,“
pokračoval smutne Mário, no pri vykresľovaní plánov sa mu nálada zlepšila. „Už dnes začíname riešiť novú prevodovku, aby sme na Tribeč, ktorý sa blíži, boli pripravený, tak ako sa má. Dúfam, že sme si smolu na technické problémy vyčerpali minulú sezónu, a toto bol už len posledný kopanec. Máme nové auto, perfektný team, a tak veríme, že sa na nás šťastena už na rally Tribeč usmeje.“

Chalanom držíme palce!