Vážsky most v Komárne má vážne problémy – musia ho odľahčiť
Vážsky most v Komárne má vážne problémy. Podľa štatistiky spred štyroch rokov, ním denne prešlo 15 000 vozidiel. Dnes to môže byť aj o 2000 viac. Momentálne sa ho snažia odľahčiť frézovaním vozovky a budú ho aj podopierať. Jeho rekonštrukcia je totiž naplánovaná až o dva roky.
„Vážsky most bol postavený v roku 1955 a je jednopolový, železobetónový monolitický most,“ povedala Katarína Germánová zo Slovenskej správy ciest v Komárne. Stavebno-technický stav súčasti cesty prvej triedy pri vstupe do Komárna, diagnostika ohodnotila číslom 6. „Sedem stupňov je stavebno-technického stavu na mosty, takže šestka už je tak, že je čas na opravu,“ dodala Germánová. Siedmy, havarijný stav, by znamenal jeho uzavretie.
O potrebe opravy sa hovorí už viac ako 10 rokov. „Predpokladaný termín začatia rekonštrukcie je v polovici roka 2021,“ povedala Lucia Karelová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest.
Most cez Váh v Komárne je súčasťou prepojenia severu Slovenska s hraničným priechodom do Maďarska. Až do začatia rekonštrukcie, minimálne 24 mesiacov, cez neho vodiči budú zrejme chodiť 30 km/h. „Na základe odporúčaní výsledkov diagnostiky sme pristúpili k odfrézovaniu asfaltu,“ povedala Karelová.
„Zaťažiteľnosť týchto mostov je už znížená, aby sme nemuseli robiť obmedzenia v premávke, tak sme odfrézovali z vozovky osem centimetrov,“ uviedla Germánová. Podľa informácií zdroja TV JOJ malo byť pôvodne odfrézovaných 12 centimetrov. Okrem vlastnej váhy ho totiž zaťažuje aj horúcovod a plynovod. „Preto nie sú žiadne vysprávky robené, aby sme naspäť zase nezaťažili, nejaký kryt tam dáme, ale nie v tej výške,“ dodala Germánová.
Ďalšie verejné obstarávanie bude vypísané na projektovú dokumentáciu rekonštrukcie, až po jej vypracovaní bude ďalšie výberové konanie na samotného zhotoviteľa. Trpezlivosť bude musieť mať aj technický stav 65-ročného mosta. Jeho uzavretie by mohlo spôsobiť kolaps dopravy na ceste medzinárodného významu.